Zaistený produkt. Čo už len môže znieť lepšie? Marketing je úžasný nástroj manipulácie. Cirkev na to prišla už x rokov dozadu a jednej či druhej sa na jeho základoch striedavo darí upevňovať trhové pozície. Cirkev je oproti bankám o míľový krok vpredu, pretože za svoj zaistený produkt výkúpenia nemusí na konci splatnosti vysvetľovať klientom drobné písmenká v zmluve. Najväčšia slovenská banka ich musí vysvetľovať už i NBS-ke. Cirkev nemusí zatiaľ Bohu vysvetľovať nič. Dokáže ľuďom predať aj sexuálne úlety svojich biskupov.
Keď však ide o peniaze, ľudia nepoznajú zľutovanie. Grandiózne eskamotérstvo vypálilo v neprospech platiacich divákov. Špekulačná opcia na konverzný kurz zaistila klientom jediné. Na každej vloženej tisícke prerobia na kurze 2,42 EUR. Istota z učebnice ako prísť o dobré meno banky. Rýchlo a zbesilo. Darmo. Úmysel bol možno dobrý, akurát že finanční analytici sú ešte nedôveryhodnejšie osoby ako meteorológ Iľko. Inak by predsa celý národ teraz ryžoval na nezastaviteľnej českej korune. S mojitom v ruke kdesi na Jadrane nepochovávajúc dáždnik za dáždnikom v centre Bratislavy.
Zajtra sa končí upisovacie obdobie ďaľšieho fasa zaisteného produktu. Tentoraz sa hecla banka, ktorá tvrdí, že len veľké je dobré. Veľké a zaistené. Svojim veriacim ponúka možnosť 10%-ného ročného zisku. 5 rokov po sebe. Podmienený je vývojom 15 akcií z najrôznejších odvetví. Musia si všetky udržať 75% svojej zafixovanej hodnoty, čo teda hlavne v prípade tých japonských bude kurva challenge. Drobné písmenká si zaistili podmienku, že stačí aby aspoň jeden deň sledovaného ročného obdobia aspoň jedna z nich pod túto hodnotu v období akciovej krízy klesla a banka si utrie umyté ruky do froté uteráku podkladového dlhopisu. So zaistenou istotou.
A prečo to vlastne píšem? Svet sa točí ďalej a funguje tak predsa už od nepamäti. Zaistený je v ňom akurát tak šach-mat so zubatou v deň zúčtovania. Žiadne zbytočné poplatky či zmluvné deviácie. Likvidita, riziko, výnos v tom najrovnostrannejšom trojuholníku života.

Komentáre
prečítal som si perex
understand :)
chápem len šach mat a že článok neobsahuje sex :)))
bankovy marketing?
Tie drobné písmená sa stali módnym hitom :-)
rozumiem
mam pre teba dve slova
quote:zaistený produkt výkúpenia
termín splatnosti=deň Apokalypsy
rieper :)
nuz
tož pravda...
chudak banky,